keskiviikko 7. joulukuuta 2016

Olen jo kuukauden ikäinen!

Huh, kun aika menee vauhdilla! Olen jo kuukauden ikäinen ja nähnyt ja kokenut vaikka mitä! Vieläköhän edes muistan mitä kaikkea on kuukaudessa tapahtunut?

Ja koska kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:

Siunasin ruoan jo vuorokauden ikäisenä.
Ja se kannatti: Maito on niin hyvää ja ravitsevaa,
että saavutin syntymäpainoni jo 6 vuorokauden iässä ja kuukauden iässä painan jo yli 4 kg!

Tässä ollaan lähdössä sairaalasta kotiinpäin! Ja ikää minulla on muutama tunti vajaa 2 vuorokautta.

Mummi ja muut sukulaiset vertailivat kuvaani äitini kuvaan about samanikäisenä.
Kyllä meissä taitaa samaa näköä olla?! Tai ainakin molemmilla oli hiukset syntyessään.

Ja kotona nukun yöni korissa, jossa myös äitini on vauvana nukkunut.
Tykkään nukkua ja öisin syönkin useimmiten vain pariin kertaan.
Ja olen nukkunut parina yönä jopa 6 tuntia putkeen! Äiti kiittää. :)

Viihdyn vaunuissa tosi hyvin.
Joskus vähän kiukuttaa, kun äiti tai isi pukee minut ja laittaa vaunukoppaan,
mutta kun joku liikuttaa vaunuja tykkään katsella vaunulelua tai sitten nukun.

Isi keksi, että olen tyytyväisempi ja viihdyn vähän pidempään itsekseni,
jos päälläni on tarpeeksi painoa ja lämpöä. Siksipä isi aina välillä kasaa tyynyjä ja peittoja päälleni.

Ensimmäisen Kouvolan reissun tein jo viikon iässsä. Mummi haki meidät autolla. Autossakin viihdyn hyvin ja koko matka mentiin pysähtymättä. Minä nukuin. Toisen kerran kävin äitin kanssa junalla kouvolassa kolmen viikon ikäisenä. Junassakin oli kivaa ja vaikken yleensä tuttia huolikaan, niin junassa sen kuitenkin suostuin ottamaan.

Äiti ja isi ilmoitti minut tutkimukseen, jossa tutkitaan vauvojen kielellistä oppimista. Kävin siis  reilun viikon ikäisenä antamassa aivosähkökäyrän tutkijalle. Minulle soitettiin samalla erilaisia äänteitä. Olin tutkijan mukaan kiltisti ja sainkin ensimmäisen palkkani: kuvakirjan!

Leikkimatolla viihdyn pieniä hetkiä itsekseni. Tykkään kuitenkin mieluummin olla seurassa kuin yksin. Mutta kaikista paras juttu on  keltainen hymynaama, jonka äiti teippasi vaipanvaihtoalustan yläpuolelle kaapin pohjaan. Olen vastikää keksinyt, että sille voi naurekella ja jutella.

Osaan myös poseerata

Ja tykkään myös mekoista.

Äitin mielestä kannattelen päätäni jo tosi hyvin. En kyllä vielä tykkää olla pitkään vatsallani.

Isin lähellä kantoliinassa on hyvä nukkua. Isi hoitaa muutenkin minua hyvin.

Elämä on siis mukavaa ja äitini sanoo minun olevan perustyytyväinen vauva. Itken vain kun on nälkä tai masu kipeä ja joskus jos äiti ja isi ei anna tarpeeksi huomiota minulle. Olen myös keksinyt, että äitin ja isin kanssa voi seurustella ja ainakin hymyillä heidän typerille jutuilleen. :D

2 kommenttia:

  1. Haha, "siunasin ruoan jo vuorokauden ikäisenä"! <3<3<3<3 Ihana! :D En ymmärtänyt, miten syntymäpainon voi saavuttaa? Ku eiks syntymäpaino oo se, minkä painoinen on syntyessään...? :o Ilona on jo palkkatöissä! :D Innolla odotan paljon lisää tarinoita Ilonan elosta! <3

    VastaaPoista
  2. Kaikilla vauvoilla laskee paino ensimäisten vuorokausien aikana. Eli Ilonan syntymäpaino oli 3560g ja kun lähdettiin kotiin 2 vrk ikäisenä paino oli 3250g. Eli sit vasta kun maito alkoi kunnolla nousta (eli sitä tuli kunnola rinnoista) niin paino alkoi taas nousemaan. Ja 6 vrk iässä hän painoi saman verran kuin syntyessään ja sii paino on koko ajan vaan lisääntynyt. :)

    VastaaPoista