perjantai 10. maaliskuuta 2017

Kotona taas

Ollaan palattu koti-Suomeen. Täällä on märkää ja harmaata, mutta ei haittaa. Tässä vielä viimeiset kuulumiset Espanjasta ja kuvia kotoa.
Osaan jo aika hyvin istua.
Toki tuettuna eikä äiti ja isi kovin pitkään anna mun istua, ettei selkä kärsi.


Olen löytänyt varpaani. Vielä en kyllä niitä suuhuni pistä, hyi. ;D

Tästä alkoi kotimatka. N. 45 minuuttia autossa kentälle.
En nukkunut yhtään, vaikka olisi ollut ihan hyvä päiväuniaika.

Kentällä sitten uni voitti. Miedän lento oli myöhässä, niin kentällä oli aikaa nukkua.

Isi kierrätti minua muutamien mummojen luona.

Koneessa istuttiin 80 minuuttia ennen nousua. Ranskassa kuulemma lakkoilivat. Mutta mä olin niin reipas matkaaja, että lähellä istuvat matkan jälkeen oikein päivittelivät kuinka helppo lapsi ja hyvä matkustaja olen.

Nukuin matkan aikana puolitoista tuntia (lento kesti reilun  4h).
Mutta toinen silmä rakosallaan, tietenkin, että pysyn kärryillä mitä tapahtuu.

Koneen piti lähteä 14.30, mutta lähtikin 18.20. Eli kotona oltiin vasta lähempänä yhtä yöllä, kun piti olla ysiltä. Äiti ja isi joutui ottamaan kentältä taksin, koska vika järkevä juna meni jo ennen ku saatiin laukut. Mutta vaikka matkanteko venyikin, olin hyväntuulinen ja viihdytin muita matkustajia nauruilla ja kiljaisuilla. Saatoinpa saada aikaan vauvakuumetta takana istuvalle nuorelle parille. Kotiutuminenkin meni hyvin ja rytmiin päästiin melkein heti. Unetkin on maistunut täällä paremmin kuin Espanassa. Lieko ne kuuluisat hulinat helpottamassa vai muutenko vain nukuttaa.

Olen tainut periä isin pystytukan. Harva se päivä ne sojottaa jostain kohti taivasta


Leikkimaton kaari on mielenkiintoinen. Olen kokeillut, miltä nuo kirjaimet maistuu

Tää hammaharjamainen purulelu oli kiva. Äiti kaivoi sen tänään kaapista.
Sitä on hyvä jyystää.

Ensi kuussa menen vauvauintiin. Tässä sovitettiin uimapukua.
Äiti teki (taas kerran) hyvän löydön kirpparilta ja maksoi tästä kindermunan ;p
Äitiä vähän jännittää vauvauintiin meno, kun viimeiset kolme kertaa olen suihkussa ja kylvyssä kitissyt. Pienenpänä selvästi nautin suihkusta ja kylvystä, mutta nyt jostain syystä en enää pidä siitä. Toivottavasti vauvauinnissa on silti mukavaa.

Ensi viikolla on sitten neljäkuisen neuvolalääkäri. Siitä lisää sitten.

2 kommenttia:

  1. Kindermuna maksuvälineenä!!!! :D

    VastaaPoista
  2. äh, kaks kertaa painoin tosta "kirjaudu ulos" kun piti painaa julkaise. Väärässä kohtaa toi painike...

    Mutta sitä olin sanomassa, että facebook kirppareilla käydään oravannahkakauppaa tai kindermunakauppaa. :D Oon myös nähnyt, että vaihdossa pyydetään kahvipaketti (tosi yleinen), kilo banaaneja, ketsuppipullo ja puurohiutaleita. :)

    VastaaPoista