torstai 8. kesäkuuta 2017

Täällä taas

Huh, ehdinpäs ja muistinpas taas tulla päivittämään tänne kuulumiseni.  Kuukaudessa on taas tapahtunut vaikka ja mitä. Eikun kuvien kimppuun. :)


Tässä minä puolivuotiaana

Äidin tekemät kana-kasvispötköt maistuvat. Samoin kalaruoka!
Kurkkua on kiva nakertaa



Täällä tykkään leikkiä. S-T-O-K-K-E. Niin siinä lukee...

Tein mummille ja mupille (Serkun keksimä nimitys toiselle mummille) äitienpäiväkortit.

Isin kanssa.

Eini-mummin kanssa otin selfien.

Mummilassa pääsin jo isojen lasten sänkyyn nukkumaan.
Tällöin en tosin osannut sieltä vielä poistua, nyt en enää pysyisi sängyssä.

Äitin kanssa junassa tulossa Kouvolasta kotiin.

Pihahommissa. Työnjohtajana.

hmmm.. hiekkaa..

Rakas joulupukki, tuo minullekin tällaiset. Näitä on kiva syödä.

Harjoittelen ylös nousemista.
Pari viikkoa myöhemmin.
Istuin äitin edessä lattialla, mutta osasinpas nousta siitä polvilleni.
Tässä olin alunperin vatsallani.
 Äiti ei ottanut kuvaa, kun eilen illalla nousin sängyssä seisomaan!
Pinnasängyn pinnoista sain itseni hyvin vedettyä pystyyn.

Olen myös käynyt leikkipuistossa.

Myös rattaat toimivat hyvänä harjoitusvälineenä nousemiseen.

Isi halusi samistella mun kaa.

Osaan myös istua jo tuetta, mutta vielä en osaa nousta itse istumaan enkä pääse tästä alas.

Ulkona on kivaa. Kun äiti pistää mut vaunuihin ja avaa oven hihkun innosta.
 Myös jalat potkivat kun  on niin kivaa.

Löysin äitin ja isin cd-levyt. Äiti antoi tämän mulle leikkeihin.

Työ-/pelihuoneessa on kaikkea kivaa. Etenkin tämä tuoli ja sähköjohdot.

Sain ekan "jätskini". (Banaania, passionhedelmää ja kookosmaitoa)

Näin hyvin se maistui. Söin kaiken.

Valloitin vaippapaketin.

Olen myös kiinnostunut puhumisen harjoittelusta.
Meinasin lukea vikkejä isin toastmasters-kirjasta.


Hmm... sarana... voisikohan tällä leikkiä?

Vauvauinti loppui tältä keväältä, mutta pidän niin vedestä,
että äiti antoi mun leikkiä vesileikkejä, kun oli hellettä.

Kuten näette, kuukaudessa olen oppinut jo vaikka mitä.

Näitä osaan seitsenkuisena:
- istua ilman tukea
- sukeltaa
- nousta seisomaan sängyssä (7kk ja 3 päivän iässä)
- vetää itseni kaarelle ja polvet alle
- syödä talk-muruja (pinsettiote onnistuu useimmiten)
- ilmaista kun en pidä jostain (kiljuminen, vaativa ääntely)
- päristellä
- taputtaa käsiäni yhteen


Näistä tykkään:
- uiminen ja vesileikit
- kurkku, kalapihvit, tomaatti
- vetää äitiä hiuksista
- nauraa isille

Näistä en pidä:
- pakastimesta sulatettu ruoka ja parsakaali
- päiväunien nukkuminen (ajoittain on vaiheita kun en millään haluaisi nukahtaa, vaikka olen väsynyt)
- yksin oleminen


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti